Największy żuraw samojezdny Liebherr LTM 11200 9.1

Liebherr LTM 11200-9.1 – czyli największy żuraw na świecie

Dźwig Liebherr LTM 11200-9.1 stanowi prawdziwą rewolucję. Ten gigantyczny żuraw samojezdny, będący największym na świecie, nie tylko przesuwa granice tego, co możliwe w dziedzinie podnoszenia ciężkich ładunków, ale również ustanawia nowe standardy w zakresie efektywności, bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju. Przyjrzyjmy się, jak ten żuraw zmienia zasady gry w branży budowlanej.

Znaczenie Liebherra LTM 11200-9.1 dla branży dźwigowej

Liebherr LTM 11200-9.1, z maksymalnym udźwigiem 1200 ton i możliwością podnoszenia na wysokość do 188 metrów, jest nie tylko wizytówką inżynierskiego geniuszu, ale także narzędziem, które umożliwia realizację projektów, o których wcześniej mogliśmy tylko marzyć. Jego rola w budowie infrastruktury krytycznej, takiej jak mosty, wieżowce czy elektrownie wiatrowe, jest nieoceniona. Dzięki jego zdolnościom, projekty te mogą być realizowane szybciej, bezpieczniej i z większą precyzją.

Być może model LTM 11200-9.1 wprowadzi na duże budowy także żurawie samojezdne. Część zadań, która była możliwa do realizacji jedynie za pomocą żurawi wieżowych lub gąsiennicowych, będzie realizowana również samojezdnymi dźwigami. Powierzenie prac żurawiom samojezdnym często może być korzystne także z ekonomicznego punktu widzenia – mobilne żurawie nie wymagają wielodniowego procesu montażu na stanowisku pracy, a są gotowe do pełni działań zaledwie w kilkanaście godzin! 

Dźwigi samojezdne konkurują z innymi maszynami

Innowacje, które napędzają postęp

Centralną rolę w funkcjonalności LTM 11200-9.1 odgrywają innowacje, takie jak system Telematik, umożliwiający automatyczne wydłużanie i skracanie wysięgnika, oraz system Liccon, który odpowiada za monitorowanie i zapewnienie bezpieczeństwa operacji dźwigowych. Te technologie nie tylko zwiększają efektywność pracy, ale także znacząco wpływają na bezpieczeństwo personelu na budowie.

Nie bez znaczenia są także inne aspekty przemyślanej konstrukcji tego giganta. Warto tutaj wspomnieć chociażby o wszystkich, dziewięciu osiach skrętnych ułatwiających manewrowanie tak wielką maszyną.  

Montaż turbiny powietrznej e-126

Bezpieczeństwo i ergonomia na pierwszym miejscu

Liebherr LTM 11200-9.1 został zaprojektowany z myślą o maksymalnym bezpieczeństwie. Jego kabina operatorska oferuje nie tylko wyjątkowy komfort, ale także zapewnia doskonałą widoczność, co jest kluczowe przy operacjach wymagających precyzji. Systemy automatycznego poziomowania i kontrola nacisku na podpory dalej zwiększają poziom bezpieczeństwa, minimalizując ryzyko wypadków.

Żuraw samojezdny Liebherr LTM 11200-9.1 łączy w sobie także wiele rozwiązań usprawniających pracę. Szybki montaż żurawia możliwy jest przez odpinane, domontowane ramię teleskopowe – wysięgnik dźwigu transportowany jest osobno, a dopiero później montowany na stanowisku robót.

Wraz z uzbrojeniem żurawia w wysięgnik oraz przeciwwagi, dźwig ten zyskuje gotowość do pracy w bardzo krótkim czasie. Możliwości techniczne Liebherra LTM 11200-9.1 pozwalają także rozszerzenie wysięgnika głównego także o kilka przedłużeń kratowych, które o zamontowane w różnych konfiguracjach, dodatkowo zwiększają jego parametry pracy. 

Praca dźwigu Liebherr na budowie

Dźwig Liebherra nie tylko największy!

Żuraw LTM 11200-9.1 posiada 2 silniki spalinowe. Jeden z nich służy do napędu skrzyni biegów i przełożenia mocy na koła, a drugi z nich napędza pompy hydrauliczne urządzenia dźwigowego. 

Dodatkowo, projektując dźwig LTM 11200-9.1, Liebherr wziął pod uwagę również aspekty ekologiczne. Maszyna ta została wyposażona w silniki spełniające najnowsze normy emisji spalin, a systemy zarządzania energią zapewniają jej efektywność, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa i niższą emisję szkodliwych substancji.

Jest to krok w stronę bardziej zrównoważonego budownictwa, pokazujący, że nawet największe maszyny mogą być przyjazne dla środowiska.

Podawanie ładunków na spore odległości

Przyszłość branży budowlanej z LTM 11200-9.1

Wprowadzenie na rynek żurawia Liebherr LTM 11200-9.1 to nie tylko moment przełomowy dla firmy Liebherr, ale również dla całej branży budowlanej. Maszyna ta otwiera nowe możliwości w realizacji projektów budowlanych, podnosząc poprzeczkę dla konkurencji i ustanawiając nowe standardy w dziedzinie inżynierii dźwigowej. Możemy oczekiwać, że innowacje wprowadzone przez Liebherra będą kontynuowane i rozwijane, co będzie miało dalszy pozytywny wpływ na branżę budowlaną na całym świecie.

Liebherr LTM 11200-9.1 to więcej niż tylko największy żuraw samojezdny na świecie; to symbol innowacji, efektywności i zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej. Dzięki jego wprowadzeniu, branża stoi na progu nowej ery, w której granice możliwości są nieustannie przesuwane. Zachęcamy do zapoznania się z pełnym artykułem i informacjami o największym dźwigu świata na portalu Motorfan.pl, aby dowiedzieć się więcej o tej imponującej maszynie i jej wpływie na przyszłość budownictwa.

3 thoughts on “Liebherr LTM 11200-9.1 – czyli największy żuraw na świecie

  1. Wow! Tak wielki sprzęt budzi wręcz grozę. Niesamowity dźwig z nowoczesnymi rozwiązaniami. Ciekawe kiedy żurawie tego typu pojawią się na polskich budowach.

  2. W swojej kategorii Liebherr LTM 11200-9.1 rzeczywiście wygrywa. Natomiast jeśli chodzi ogólnie o żurawie (nie tylko samojezdne) to są jeszcze większe dźwigi! Terex Demag cc 8800-1 Twin i XGC 88000 to prawdziwe gąsiennicowe giganty.

  3. Przy pracach związanych z montażem turbin wiatrowych taki samojezdny dźwig ma rację bytu – nie trzeba stawiać żurawia wieżowego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *